Na této stránce naleznete sadu šesti výukových materiálů vytvořených podle autorského didaktického modelu T.V.O.R., který je součástí disertační práce zaměřené na rozvoj digitální kompetence Tvorba digitálního obsahu. Níže si můžete jednotlivé materiály prohlédnout a stáhnout. CC BY-NC-SA 4.0
Aktivita vede děti k pochopení autorských práv. Výsledkem je digitální plakát, který srozumitelně vysvětluje, jak (ne)krást obsah online.
Téme bezpečnosti v dopravě žáci zpracovávají formou krátké animace, čímž propojují občanskou výchovu s digitálním vyjadřováním.
Žáci zkoumají, jak vznikají a šíří se dezinformace, vytvářejí vlastní infografiku s pravidly pro bezpečné a kritické sdílení obsahu.
Žáci převáději regionální pověsti do digitálního komiksu (storyboardu), učí se tak vyprávět příběhy prostřednictvím obrazu.
Děti vytvářejí 3D model zdravého talíře. Propojují tak zásady zdravého stravování s modelováním a základy práce s technologií 3D tisku.
Pomocí robotické včelky se dětí učí plánovat, programovat, ladit chyby, čímž rozvíjejí základy algoritmického myšlení.
Další inspiraci na vzdělávací materiály vhodné k rozvíjení digitálních kompetencí, ale i využitelné v rámci unplugged metod, můžete najít na sgs.ithrave.cz.